דף הבית » כללי » ניתוח הקטנת חזה – ראיון עם ד”ר זרצקי

ניתוח הקטנת חזה – ראיון עם ד”ר זרצקי

ניתוח הקטנת חזה
השאירו פרטים ונחזור מיד:

אחד הניתוחים הפלסטיים הנפוצים בנשים הוא ניתוח הגדלת חזה. אך מה לגבי אותן נשים שהתברכו בחזה גדול במיוחד? מסתבר שבמקרים מסוימים זה יותר קושי מאשר ברכה. נפגשנו לשיחה עם הפלסטיקאי המומחה הד”ר אריק זרצקי בכדי להבין יותר על ניתוחי הקטנת חזה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מיקרו כירורגיה ותפקידה ברפואה

ד”ר אריק זרצקי, עמו שוחחנו בעניין ניתוח הקטנת חזה הוא מבכירי הפלסטיקאים בארץ ומנהל היחידה למיקרו כירורגיה בבית החולים איכילוב.

שלום ד”ר זרצקי. קודם כל, נבקש לדעת האם כל מנתח פלסטי עוסק גם במיקרו כירורגיה?

שלום רב. לא כל רופא פלסטיקאי עוסק במיקרו-כירורגיה. זהו תחום בפני עצמו, אשר מצריך את המיומנות הגבוהה גבוהה ברפואה פלסטית ושיקומית. בתחום זה אני מבצע שחזורי ראש וצוואר לאנשים שעברו הסרת גידולים. אני עוסק בכך מזה שנים ובמקביל, גם אחראי בבית החולים איכילוב על הקטנת חזה. כמובן, את ניתוחי הקטנת החזה אני מבצע באופן אישי במרפאה פרטית בניהולי.

למי מיועד ניתוח הקטנת חזה?

לדברי ד”ר זרצקי, הניתוח איננו ניתוח פלסטי רגיל, שמטרתו אך ורק אסתטית. למעשה מדובר בניתוח שמהווה לנשים רבות פתרון לבעיה רפואית. נשים שסובלות מחזה גדול מתלוננות רבות על בעיות אורתופדיות הנובעות באופן ישיר ממשקלו של החזה. ידועות תופעות של כאבי גב וצוואר. עשויה להיות אי נוחות לביצוע פעילות גופנית. ד”ר זרצקי מוסיף ואומר כי ידועה גם תופעה של פטרת בקפלים שתחת השד. יש גם סימני חריצים שמתהווים על הכתפיים בשל המשקל שמוטל על החזייה.

האם יש משמעות לכך שמדובר בניתוח לטיפול בבעיה רפואית?

מסתבר שהתשובה לכך חיובית. בקרב נשים רבות שמגלות עניין בהקטנת חזה, ניתן לקבל הכרה בתועלת רפואית (לצד תועלת אסתטית שבהחלט קיימת). קופות החולים מכירות בחזה גדול כבעיה רפואית והן בהחלט מאשרות ניתוחים מסוג זה, המבוצעים בבתי חולים ציבוריים בארץ. לשאלתנו, מוסיף הד”ר ואומר כי לבעלות ביטוחים רפואיים פרטיים ישנה אפשרות נוספת. ניתן לעבור ניתוח כזה במימון חברת הביטוח, כאשר המנתח (לרבות ד”ר זרצקי עצמו) נבחר על ידי המטופלת.

מאיזה גיל ניתן לעבור טיפול להקטנת חזה?

הניתוח לא יבוצע בדרך כלל בנערות והגיל המינימלי יהיה 18 שנה. יש לוודא כי החזה הגיע לגודלו הסופי לפני הניתוח. הרופא הבכיר ועתיר הניסיון משתף אותנו בעובדה שיש שתי קבוצות גיל עיקריות של נשים הפונות לביצוע הניתוח. מצד אחד, ישנן הצעירות שרצו מגיל צעיר לבצע את הניתוח ואכן עוברות את הטיפול עוד לפני הגיוס לצבא. מצד שני, ישנן אלה אשר עוברות את הטיפול בגיל יותר מבוגר, לרוב לאחר הריונות ולידות וכאשר אינן רוצות עוד להביא ילדים נוספים לעולם.

מה המשמעות של גיל המטופלת?

אין ספק כי לכל גיל יש יתרונות וחסרונות משלו. כאשר המטופלת הינה יחסית צעירה, זה בהחלט מקל על פעילות גופנית בצבא. יש כיום נשים רבות אשר מבצעות תפקידים מאתגרים מאוד וכן לוקחות חלק בפעילות גופנית קיצונית והקטנת חזה מסייעת מאוד. עם זאת, יש להביא בחשבון שלאחר הריונות, מבנה החזה וגודלו עשויים להשתנות. בגיל יותר מתקדם, כמובן לאחר סיום הריונות ולידות, ניתן לשלב את הניתוח עם הרמת חזה, משפרים את הצורה וניתן גם לבצע פעולות כגון מתיחת בטן.

אילו דברים חשובים אתה מספר לנשים המגיעות אליך, למרפאה?

ראשית, חשוב להסביר מה קורה במהלך הניתוח. הטיפול כולל הסרה של רקמת שד ועור, מסדרים את צורת השד, מעצבים אותו, זה בעצם סוג של פיסול. יש גם ממד אסתטי ולכן, חיוני שהרופא יהיה לא רק עתיר ניסיון אלא גם בעל ראיה אסתטית שאיננה מוטלת בספק.

ד”ר זרצקי מבקש לציין כי הסיכונים ותופעות הלוואי מועטות אך כל מטופלת מקבלת על כך הסבר מלא. לרוב צפויה להיוותר צלקת יותר משמעותית ביחס לניתוחי הגדלת חזה. הניתוח מצריך אשפוז ללילה ולאחר מכן המטופלת מגיעה לביקורת, יותר מפעם אחת.

האם אתה יכול לומר למטופלת מה תהיה תוצאה הסופית?

ההחלטה כמה להקטין הינה לפי הפרופורציה של הגוף. לא ניתן להקטין יותר מדי, כדי שלא לפגוע באספקת הדם לפטמה אבל בהחלט מתחשבים ברצונה של המטפלת. ניתן להמחיש את הצפוי בצורה די טובה בעזרת תמונות של מטופלות שעברו אצלי את הניתוח בעבר, לשביעות רצונן המלאה.

למידע נוסף בנושא זה, תוכלו לקרוא בקישור הבא: עמוד הבית – ד”ר זרצקי מומחה ברפואה פלסטית ואסטתית

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן